lördag 30 juni 2012

Bröllopskort

Jag har en fråga längst ner i detta inlägg som ni gärna får ge respons på. Missa inte!

SAM_5690

På midsommarafton var vi på bröllop till finaste paret och jag fick i uppdrag av familjen att göra ett kort till detta.

SAM_5686

Ramen runt är gjord med Punch Around the Page - Loops Heart. Först blev det inte exakt det mått som jag ville, så då gjorde jag två halva ramar och satte dessa omlott. Blev perfekt och skarvarna syns inte.

Kortets färger går i blått, aprikos, rosa och rött.

SAM_5688

Jag har verkligen förkovrat mig i blommor på detta kort. Den stora Hellebores i vitt och rosa blev ledstjärnan. Förutom att den är fin så bygger den inte alls så mycket på höjden som många större rosor gör. För första gången använda jag de nya gröna bladen i butiken. De här heter Obong shape 20 mm.

SAM_5695

Att sätta ett foto i hjärtat var verkligen pricken över i:et. Det var min allt annat än scrappande svägerska som kom med både förslaget och fotot. Blev perfekt! Själva hjärtat är en die från Cheery Lynn som heter Heart to Heart Doily. (Just nu har jag bara ett exemplar av denna kvar i butiken.) Jag tycker den är otroligt användbar.

SAM_5692

Höger övre hörne: Det är en vanlig Cherry Blossom i mitten. De röda knopparna är Buds Hip Shape - Deep Red. Där sitter också ett par små rosor 10 mm också.

Det är första gången som jag prövat Calla arum lilies och Gypsophila whit bread centre. De är båda relativt nya i sortimentet hos Strömstad Scrapbooking. De rosa Gypsophila fick lite glitter med gelroller penna när allt var klart.

SAM_5693       SAM_5703

SAM_5694

Bokstäverna är stansade med en die från Sizzix som heter Alfabetical. Du hittar den här.

SAM_5697

SAM_5698

Baksidan.

SAM_5699

Här återkommer det vita nätbandet som jag använder på många av mina kort. Så användbart! Finns för 10 kr/meter hos Strömstad Scrapbooking.

SAM_5700

Jag blir glad för alla kommentarer!

Besök gärna min butik Strömstad Scrapbooking :) Jag blir också superglad ifall jag får respons på vad ni tycker om butiken; t.ex. layout, upplägg, sortiment, villkor. Ni som har handlat: hur tyckte ni det fungerade?

Ha det fint!   Anna

5 kommentarer:

  1. MEN WOOW vilket underbart bröllopskort, så himla snyggt med kantstanen runt kortet, och så hjärtdiesen, ja jisses HELT UNDERBART VACKERT KORT helt enkelt, ME LIKE :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Jättetjusigt kort blev det och nu blev jag bara mer sugen på att köpa hjärtstansen/ eller spellbinder kanske det heter? Ha sneglat på den förrut men snåla bort den, dumma jag!!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna! Vad kul att du har hittat till min blogg och gillar det jag gör :)
    Har tittat lite här i din blogg och har hittat massor med fina saker :) Så nu är jag en följare :)
    Ha en underbar lördag
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad kul att du hittade till mig så jag fick möjlighet att se allt fint du gör! Här fanns det mycket att inspireras över. Det här kortet var jättefint. Gillar dina blomdekorationer och små detaljer på kortet. Supersnyggt!

    Tack för fin kommentar hos mig. Jag lägger till mig som följare hos dig också ;)
    Kram Åsalill

    SvaraRadera
  5. Underbart fint kort.
    Tycker att du har ett fantastiskt bra utbud med blommor.
    Snabbt och smidigt när man handlar.

    Kraaam

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...