fredag 29 mars 2013

Altrat Påskägg

Hej! Vad glad jag är att få göra mitt inlägg mitt i självaste påskhelgen! För mig är påsken laddad med god mat, möten med vänner och familj, GODIS och framför allt ett stilla löfte om vår...Passar ju ypperligt att visa ett altrat påskägg, inte sant? :-)



Jag hittade ett av barnens vanliga fula ägg sen i fjol...Rev loss några sidor ur en svensk klassiker (pris till den som av spillbitarna gissar vilken...;-)...Täckte ägget med pappersbitarna med hjälp av decoupagelim, fäste washitape runt kanterna och sen gick jag loss på dekoreringen! :-)

Den stora rosa blomman är Prima / Bel Canto Flowers - Pink, inbäddad med härliga gula och rosa
rosor, , en gul rosknopp, en gul nejlika samt Sanglerts vackra "Stemmed Lily"
Under blommorna har jag lagt en bädd av stansade blad samt lite punchinella och svart tyll.

Passa på att fyll Era påskägg fulla med härliga blommor och Magnoliaprodukter från butikens
-vem skulle inte blir glad av det!? ;-)

Kramar
//Cattie



4 kommentarer:

  1. Underbart vackert påskägg i härliga färger!

    GLAD PÅSK!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint!

    Hoppas du får en fin påsk!

    SvaraRadera
  3. Ooh, så vackert! Så fint med "bara" text inunder, och sedan en färgsprakande blomsterbukett ovanpå!
    Jadu, en svensk klassiker? Dålig på sånt, men jag gissar på Hemsöborna då! :p

    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Helt underbart vackert ägg! Ska rota i garderoben efter gamla (fula) ägg att altra. Börjar jag nu, borde jag vara klar till påsk nästa år ;-)

    Tack för ögongodiset!
    Outi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...