fredag 6 september 2013

En liten tavla....

Idag har jag gjort en liten canvas.
Har använt mig av baksidan av canvasen, själva duken blev alltså baksida på tavlan.
Tycker att det blev som ett litet tittskåp och lagom format att dekorera, tavlan mäter ungefär 18*12cm.
Ville inte att det skulle lysa igenom någon träfärg så jag grundade canvasen med vit akrylfärg för att sedan klä "ramen" med ett mönstrat papper.
Dekorerade med flera olika sorters blommor men försökte återigen att hålla mig till bara en nyans som blev blått i detta fallet.
 
 
 
Målade en liten ängel med vit crackle paint och satte den på ramkanten. Limmade också dit några fjärilar som jag tycker ger mer liv i tavlan.


 
Material som jag använt:
 
Blommor:
Nejlikor, Mixed blue
Rosor 20mm- Baby blue
Wild roses 30mm- Pale blue
 
Övrigt:
Textstämpel
 
 
Har ju ytterligare två barn så det är väl inte omöjligt att det kommer fler tavlor framöver.

Ha en mysig helg!
Kram Primia

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...