torsdag 12 september 2013

Lady Vintage

Hej på er!

Åh, vad fort veckorna går.. nu är vi verkligen på väg att ta det stora klivet rätt in i den härliga hösten med alla dess färger. Jag älskar verkligen hösten då man kan tända ljus och byta till lite mörkare och murrigare färger inne. Man kan vara inomhus och pyssla med gott samvete utan att behöva känna att man "måste vara ute". Även mitt kort går i lite mörkare och brun/beiga färger. Dock lyser de vackra blommorna upp och balanserar upp det hela. :) Jag har också försökt mig på en egen liten bok i vintage stil som jag vikit ihop av gammalt papper, limmat fast ett litet gångjärn och sedan små metallplattor på och hängt på en tag. Sedan dekorerat över med ytterligare en härlig liten ros.

Det blev ganska många kort tagna till det här inlägget. Anledningen är att jag ville ge den vackra glaslinsen Lady Vintage flera synvinklar så hon kommer till sin rätt. Om den gör det eller inte, är ju helt upp till er andra att bedöma. Jag tycker i alla fall att hon är otroligt vacker. Dock hade jag lite problem vid fotograferingen så ansiktet på kvinnan blev helt och hållet bländat på första bilden, men jag hoppas det syns trots allt.






 
Jag har använt följande;
 
Tea Rose, red Cream Egen kollektion World of Sanglert
Tusenskönor, röd mix 25 mm
Rosor, Burgundy 20 mm
Tulpan, mix röd  10 mm
Ormbunksblad, 70 mm
 
Övrigt;
Glaslins, Lady Vintage 30x40 mm
 
Önskar er en härlig torsdag!
Kram Britt

1 kommentar:

  1. Den glamorösa bilden i glas blev så fin tillsammans med metall och rostbrunt.
    Boken blev en sagolik skapelse.
    Underbart kort!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...