fredag 27 september 2013

Lika men ändå inte...

Idag har jag provat på att altra skedar, stora, gamla och fina skedar inhandlade på loppis för en spottstyver.
Varje sked är klädd med bibelpapper, grunden till alla tre ser alltså likadan ut.
 
Till den första skeden har jag använt ett motiv som jag faktiskt klippt ur ett Flower Fairykort. Jättesöta kort som går att använda till mycket.
Där sked och skaft möts band jag en bit rosa spets, dekorativt och skarven trollas bort.
Jag har dekorerat med en Chrysantemum och en nejlika.


Sked nummer två blev en lite diskretare och dovare variant.
Här har jag använt en vintage angel som fått lite crackle paint över sig.
Längst ner sitter det Rosor 15 mm- Ivory och Rosor 20 mm- Mocka Brown.

 
 
Givetvis var jag tvungen att göra en lite juligare sked också.
En tomte två Rosblad och Wild Roses 30mm så var skeden klar.

 
Jag har stuckit ner mina skedar i en murgröna och tyckte det blev fint.
Titta runt i butiken och hitta blommor med nyanser som passar just dig!
 
Ha en härlig helg!
//Primia

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...