fredag 4 oktober 2013

Blommorna får välja papper...

Skulle egentligen inleda med att jag gjort ett snabbscrappat och enkelt kort men redan där inser jag att jag dragit en vals. Har aldrig gjort ett snabbt kort i hela mitt liv, kommer antagligen aldrig att göra det heller:)
Kortet är ju iför sig enkelt men ska man samtidigt prova olika blommor femton gånger, kolla på youtubeklipp, koka kaffe och leta lämpligt band så tar saker sin tid;)
 
Denna gång började jag med en utstansad vit kortstomme, plockade sedan fram blommor som jag för dagen var sugen på att använda.
Den vita blomman är en alldeles ny modell och heter Sakura Flowers- White. En lättanvänd blomma som går att ha platt mot kortet eller som jag gjort mer instucken under andra blommor.
Tyckte det blev fint med den vita blomman som tar upp det kritvita cardstocket och siffrorna.
 
Sedan fastnade jag direkt för två blommor med orange nyans Sakura Flowers- 2 tone peach samt Rosor 30mm
Dessa blommor fick välja nyans på pappret bakom den utstansade framsidan.
 
Ett matchande band i kanten och så var det klart.
 


 
Det finns hur många olika blommor som helst i sortimentet och speciellt Sakura blommorna kommer att användas flitigt här framöver.
Byter man ut blommorna och pappret mot exempelvis lila så får man ett helt annat kort, eller kanske blandar lila och orange nu i Halloween tider. Ja kan hålla på så här i evigheter, bara att välja det man gillar bäst.
 
Ha en mysig helg och alla ni som ska på mässan i Karlstad har ju möjligheten att se hela sortimentet i verkligheten.
 
Kram Primia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...