torsdag 21 november 2013

Julask med pepparkakor...

Hej,

Ja nu närmar sig julen med stormsteg... ok vi är inte där än förvisso, men nu går veckorna väldigt fort tycker jag..

Istället för ett julkort har jag gjort en egenhändig jul ask. Först lite bilder på asken i olika vinklar och lite längre ner följer en egenhändig "beskrivning". Det är min första beskrivning, så ha överseende..;)
 
 
Ja, såhär blev den alltså. Fronten pryds av 30 mm Tea Roses Red/Cream.  
 
 
Baksidan är dekorerad med Tilda som önskar God Jul! 
 
 
Toppen, alltså ovansidan! De ljuvliga blommorna är vit Tusensköna och Orkidé.

 
Närbild toppen

 
Närbild framsida

 
Asken fyller jag med Annas Pepparkakor; ) inlindade i cellofan med vitt band av organza med satinkant.  
 
 
Närbild baksida

 
Ena kortsidan

 
Närbild framsida - Vintage charms

 
Härlig pepparkaksbild
 
Hoppas ni är med mig fortfarande..
Nedan följer en tutorial av hur jag har gjort. Kör ni fast eller undrar över något så hör bara av er så hjälper jag er!
 
 
Jag gjorde mallen från en helt vanlig te ask...
 
 
Te ask när den är helt utviken. Jag lade den på ett vanligt cardstock och ritade av..

 
Här har jag fyllt i måtten... jag hoppas alla mått ses om ni förstorar..
Totalt är hela mallen 32,2 cm (våglängd) och 21,7 cm (lodrät)

 
Eftersom den var lite större än en cardstock fick inte hela mallen plats, därför får man helt enkelt skarva..

 
När det är gjort limmar man ihop vid skarven och då är mallen komplett..

 
Prova vik ihop den och då ska den bli såhär!
 
Slutligen är det bara att börja dekorera..
Lycka Till! :)
 
Kramar från Britt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...