tisdag 17 december 2013

Det blev en liten prins + färgläggningstips

Hej!
Idag tar jag en paus från julkorten och visar ett kort till en nyfödd kille istället:

Jag har använt den söta stämpeln Delivery from Heaven från Magnolia.




Här har jag stämplat upp motivet på 200 grams akvarellpapper och färglagt med Distress Markers. När jag färglägger använder jag inte vattenpensel utan en vanlig pensel som jag doppar i vatten. Jag har använt följande Distress Markers;
Skuggor på storken och ägget; Pumice stone
Rosett och knyte: Weathered wood
Näbb och ben: Rusty hinge
Damasker: Walnut stain



Jag dekorerade kortet med Sakura Flower - 2-tone peach, rosor från Vintage Mix , Cherry Blossoms - 2-tone Antique blue och Spets Hearts 25 mm.

Ha en fin dag!
Kram Pysselfröken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...