fredag 6 december 2013

Glada färger...

Idag har jag gjort ett tillfälligt stopp i julkortstillverkningen och pysslat ihop ett kram kort istället.
Försökte att utmana mig själv att hålla mig till färger som jag normalt inte använder och det kändes förvånansvärt bra och jag är nöjd med resultatet.
 
Som synes har jag använt massor av olika blommor och samtidigt försökt få ihop en fin helhet.


Ska försöka att visa och förklara vilka blommor jag använt och hoppas ser vad jag menar, annars är det bara att fråga.
Den starka gröna blomman är en Sakura Flower 2- tone green. De blommor med riktigt gula pistiller är Magnolior och jag använde både Magnolia- 2 tone dark pink och Magnolia- 2 tone light pink. Tycker dessa Magnolior är helt ljuvliga att jobba med.
De stora Rosenknopparna längst ut heter Rose Buds 15mm- 2 tone brink pink och är en stor o fin modell på knoppar. Vidare har jag använt flera Tusenskönor i olika nyanser alla kommer ur det färdigmixade paketet Tusenskönor- Mix röd/vit.

 
 En stor vit ros fick också plats i blomhavet Wild roses 30mm- Ivory

 
Hoppas att ni får en riktigt mysig helg ♥
Kram Primia


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...