torsdag 2 januari 2014

Årets första grattiskort..

Hej!

Ännu ett nyår har passerat och jag hoppas ni alla precis som jag, har haft ett riktigt trevligt Nyårsfirande tillsammans med era familjer och vänner. Jag själv blev otroligt glatt överaskad då min äldsta dotter (19 år) som sedan September bor i London, chockade mig totalt genom att plinga på dörren här tidigt lördag kväll den 28 dec. Hon skulle stanna totalt 1 vecka, dvs över Nyår och ingen blev gladare än jag!! :) Hon hade lyckats få min yngsta dotter (14 år) att inte säga något till mig, vilket hon klarade med bravur. Det var lite som i en film... jag blev helt chockad när jag öppnade och hon stod där mitt framför mig. Det tog bra många sek innan jag insåg att det verkligen var hon. Jag kan verkligen säga att avslutningen på mitt 2013 blev riktigt bra och likaså starten på 2014.

Trots julstök och arbete här hemma inför jul och nyår har jag hunnit pyssla lite. Här kommer ett kort som är årets första gratulationskort i min familj. Det är min systerson som fyller år. Som alltid tycker jag det är lite svårt att göra kort till killar/män då jag har svårt att inte ta med blommor, men å andra sidan - klart man kan ha blommor på kort till killar, eller hur?!

 
Jag har valt att använda blommor i gult och blått.  

 
Den gula blomman är en lilja - 2 tone Yellow tillsammans med två 15 mm rosor - Dark blue navy och en Rose Buds 15mm 2 tone baby blue. Här hänger också en passande charm som säljs i en förpackning om 10 st mixade guld antika charms. De är jättefina och användbara!  

 
Här har ni den underbara liljan igen fast i Baby blue. Den mäter 3 cm i diameter.
Liljorna är Sanglerts egna kollektion, World of Flowers. Sedan en Tusensköna Light Yellow och en Rose Buds 15 mm 2 tone baby blue.  

 
Baksidan av kortet.
Kanske inte direkt snyggt, men jag tänkte att oftast visar man ju inte baksidan av kort man gjort men här kommer ett exempel... :)
 
Detta var allt jag hade att bjuda på den här gången!
Jag önskar er en God fortsättning på det nya året 2014!!
KRAM Britt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...