fredag 3 januari 2014

Bokask med album...

Ett nytt härligt år har tagit sin början och jag vill såklart börja med att önska att ni alla får ett bra 2014.
Mitt nyårslöfte i år är att stanna upp oftare, ta in alla intryck och framförallt njuta av livet mer. Kortmakeriet är en del som gör att min löfte kommer att uppfyllas, jag njuter varje sekund när jag sitter i mitt pysselrum.
 
Dagens alster är en dekorerad bokask som innehåller ett litet fotoalbum. Maken har sina mor- och farföräldrar kvar vilket innebär att det finns fyra generationer. Dessa har fotograferats och istället för att bara ge foton så fick det bli ask och album i ett.
 
Asken var från början helvit och sedan har jag klätt den med papper som jag tror är från Prima.


Framsidan innehåller flera fina blommor. Två sorters liljor Lilies- 2 tone Apricot och Lilies- Vintage old pink. Resterande rosor kommer ur jättefina färdigmixade och färgmatchade paket som heter Vintage mix. Paketen finns i flera storlekar 10mm, 15mm, 20mm och 25mm. Dessa färdigmixade paket har blivit riktiga favoriter hos mig, härliga och lättarbetade färger. Användbara både för sig själva och tillsammans.


Den ljusa fina rosen är en Cottage rose  också denna ur ett mixat paket Cottage roses 25mm- Mixed peach/orange.
Här syns också de fina liljorna bättre.

 
 Insidan pryds också av rosor i olika storlekar, alla ur vintage mix blandningarna.

 
 En ljuvlig tusensköna sitter på det lilla albumet. Denna kommer ur Tusenskönor- Mix Brun/vit.


Återigen Gott Nytt År ♥
//Primia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...