onsdag 16 april 2014

Mint och lime...

Det första jag gör i min korttillverkningsprocess (?!) är att bestämma vilka nyanser kortet ska ha. Ett bra sätt som jag använder mig av är att ta fram mina blommor och plocka fram små knippen av olika nyanser och sätta samman. Man ser tydligt vad som passar och inte passar tillsammans.
Detta sättet använde jag mig av när jag skulle göra kortet. 
Nya favoriter är de mint- och limefärgade blommorna.


Rosenknopparliljor och rosor.


Limefärgade rosor, nejlikor och mintgröna rosor. Alkottarna har jag använt förut, har fortfarande ett stort lager kottar i trädgården.


Körsbärsblommor och de söta sweetheart blossom blommorna.


Jag hoppas på en bra påsk med ägg, godis och pyssel.
Kram Primia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...