onsdag 7 maj 2014

Förlovningskort...

Naturmaterial och blommor fick bli temat på dagens kort som är ett gratulationskort till ett par som förlovat sig.
Det mönstrade pappret fick sällskap av barkhjärtan och små pinnar som en gång suttit i ett blomsterarrangemang.

Blandade vit akrylfärg med lite vatten för att få den mer "skvättvänlig" och stänkte lätt över lite färg på kortet.

En tunn fin spets tyckte jag passade bra här, jag har använt denna men i band och spets kategorin finns massor av fint att välja bland.


Svagt lila rosenknoppar och liljor fick bli den lilla färgklicken i kortet. Ytterligare några olika rosor i mint, vitt och brunt fick också sitta i buketten.


Några gröna blad livade upp lite. Det finns massor av olika sorters blad att välja mellan, just här har jag använt mig av dessa.


Många av blommorna och bladen finns i olika förpackningsstorlekar så det är smidigt att variera antal efter behov. Jag har alltid behov av det större förpackningarna.....konstigt ;-)

2 kommentarer:

  1. this card is fantastic beautiful and gorgeous emblishments.
    Hugs Ghea
    gheasknutselkaartjes

    SvaraRadera
  2. Detta är så läckert.Ser ut som äkta träribbor och vackra blommor och fint upplagt som alltid!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...