lördag 8 augusti 2015

.:Family - fabulous & awesome:.

Hej!
 
Visst är väl familj och vänner det bästa som finns!
Först har vi familjen vi alla har från det att vi föds...
Den som gör oss till den vi är och berättar vart vi kommer ifrån ♥
Sen har vi den valda familjen ♥
Den valda familjen är den skara av individer vi möter längs vägen genom livet som gör ett intryck och lämnar djupa spår utan att egentligen vara annat än precis dem dom är.
För mig är den familjen lika självklar som någon annan.
Våra vägar flätades samman och efter det vandrar vi sida vid sida genom livet.
 
Här kommer en layout jag skapat med ett av de så ögonblicksbilderna som livet gett oss.
♥♥♥
Jag älskar att skapa med händerna och just alster som dessa är en klar favorit.
Börjar med ett foto och gör sen precis det som faller mig in.
Jag väljer de dekorationer som känns naturliga och passande till fotot och känslorna fotot ger mig. 
Sen börjar puzzlet.
Bakgrund, papper, metall, dekorationer, blommor och bling ska flätas samman och skapa rätt känsla.
 
Gömda detaljer som tittar fram, blandade blomster och dekorativa papper mixas
och matchas ofta i timmar...
En utklippt liten fågel fick sitta på en bukett av blommor...
En fjäril i metall målade jag med vit färg och gnuggade sen av det mesta med fingrarna.
Resultatet blev en mer vintage-aktig fjäril.
Vingarna har jag sen böjt mot en penna för att ge den mer liv och 3D effekt.
 
För mig är nu semestern slut och jag har just avslutat min första arbetsvecka..
Denna helg kommer jag att spendera med familjen och de stunder som eventuellt blir över kommer jag tillägna pysselrummet ;)
 
Men att komma hem efter en dag på jobbet och kunna packa picknickkorgen och smita ner för grillning på stranden gör att sommaren får ytterligare tid på sig att etsa fast nya små minnen.
Sommaren är tack och lov inte slut och jag kommer att göra allt för att utnyttja de fina kvällar och helger som ännu finns kvar.
 
Önskar er alla en fantastisk lördag och en fortsatt fin helg ♥
Kram Karin~Kajsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...